vrije dag 1 augustus een mooie datum!!!!!!!!! - Reisverslag uit Beijing, China van Bart Scholte - WaarBenJij.nu vrije dag 1 augustus een mooie datum!!!!!!!!! - Reisverslag uit Beijing, China van Bart Scholte - WaarBenJij.nu

vrije dag 1 augustus een mooie datum!!!!!!!!!

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Bart

01 Augustus 2008 | China, Beijing

hallo iedereen,

Vandaag hadden we een vrije dag! We hadden besloten om Beijing in te gaan samen met Esther en haar vader Bert! Dat was echt erg gezellig! We hebben eerst anderhalf uur daarheen gereden. Toen zijn we de pearlshop ingegaan dat zijn allemaal erg kleine winkeltjes. En als je dan langskomt beginnen al die meisjes helemaal te kwebbelen omdat ze iets willen verkopen!

Nou we hebben een aantal dingen gekocht. En afgedongen, dat was erg leuk. Want als je laag begint zeggen ze dat je hun dat niet aan kan doen. Maar uiteindleijk kom je wel altijd op een goede prijs uit.

We hebben in de pearlshop, een usbstick van 8gb gekocht voor mij. En een aantal sjaals en een riem! Verder hebben we een nieuwe rugzak gekocht want de gene die we bij ons hadden is kapot aan het gaan. Het is een hele mooie!

verder gingen we rondslingeren in de straatjes en wat rondlopen. Dat was erg leuk! We zijn ook nog in een andere shoppingswinkel geweest waar ik een spiegeltje heb gekocht.

Verder zijn we door een Hutongwijk gelopen. Dan zie je echt de armste huisjes. Dat is echt indrukwekkend om te zien. We krijgen nog zo'n excursie dus dan horen jullie er meer over!

Daarna toen we de hoek om waren, dan kom je in een hele rijke straat alsof het de andere wereld is. Toen zagen we een winkelcentrum met sale. Dus ik en Esther wilden daar naar binnen! En de mannen echt zo nee!
Nou daar was een Only zagen we. En we gingen kijken, later liepen er 3 jongens in een trein achterons aan! Toen zagen we een heel leuk jurkje! Die wilden we wel passen. Dus een jongen nam dat aan en ging een pashokje zoeken. Er waren er 4 en die mensen werden erzowat uitgegooid voor ons. Omdat wij voor moesten ofzo. Ze waren het dus duidelijk niet gewend dat twee westerse vrouwen in hun winkel kwamen. Maar we hebben de jurkjes uiteindelijk niet gekocht want we vonden ze te kort! De mannen hebben een foto van ons gemaakt die komt nog op de site! Mijn vader gaat die foto waarschijnlijk Miss Peel noemen ofzo. Dat was dus wel leuk.

We hadden gelunched in de KFC nou dat was best wel lekker! En we wilden na de Only even koffie. Dus wij zo'n shop in en de mannen en Esther bestellen koffie en ik thee. Maar mijn thee was echt heel smerig dus die heb ik niet opgedronken. hun koffie was wel lekker! Daarna gingen we nog even terug naar de pearlshop want Esther liet een kimono aanmeten op haar maat! En een meisje wilde persee dat ik een taskocht maar dat heb ik niet gedaan. Want ik vond een paar winkeltjes verderop een veel leukere tas!

Zoals jullie in de Titel al zagen heb ik 1 augustus een bijzonder dag genoemd omdat ik toen een half jaar met Robin heb! We hadden het er paar dagen geleden over gehad en toen waren ze daar dus achter gekomen. Dus Esther zei daar moeten we op drinken! Eerst na het shoppen gedineerd en daarbij een kop koffie en thee! Daarna was er nog gezelligheid buiten! Dus gingen we daar zitten. En toen hebben we nog op een biertje en fris getrakteerd! Dus ik hb weer een biertje van 600 ml op best lekker! Dus we hebben het goed gevierd!!

Daarna toen ik naar het toilet moest ging Esther mee. We gingen toen samen voor de lol doen alsof we dronken waren en zo over het plein lopen. En we lagen dus helemaal dubbel!! En dan zeiden we tegen mensen als we die tegen kwamen ja we begeleiden melkaar! XD Dus het was een geslaagde avond!!
Nu heb ik dus een halfjaar en 1 dag! :D

Groetjes,

Kitty en Paul

• 02 Augustus 2008 - 15:39

Marjan:

Hoi Kitty,

ik begrijp dat jullie met al jullie bezigheden de zonsverduistering hebben gemist? Was er in Beijing ook niets van te zien of hebben jullie er gewoon niet meer aangedacht.

Wel gezellig voor die vaders, een dagje winkelen met de dochters ;-)

• 02 Augustus 2008 - 16:44

Marjan:

Wat voor spel spelen die mannen op foto 420? Als dat een leuk spel is ...

• 02 Augustus 2008 - 16:53

Paul:

Dag Marjan,
    Nee, we hebbe niets gemrkt van de zonsverduistering hier. Die was toch ook om 6 uur in de ochtend plaatselijke tijd?
    Wat dat spel betreft: ik heb er een tijdje naar zitten kijken, maar kan er geen wijs uit. Het wordt veel gespeeld, en altijd zijn er omstanders die zich er mee bemoeien.
    Groetjes,
    Paul

• 03 Augustus 2008 - 22:31

Berdi:

Hoi Kitty en Paul,

Leuk om via jullie schrijfsels en foto's jullie reis te volgen. Indrukwekkende foto's van de dag dat jullie de chinese muur hebben gelopen. Miss Peel en haar assistente staan erg prachtig op de foto. Jammer voor je vader dat je dat jurkje niet hebt gekocht zodat hij daar thuis ook nog van kan genieten. Vandaag stond hier een stukje in de krant over de Hutongwijken. Dat er zo enorm veel met de grond gelijk zijn gemaakt zodat er gebouwen neergezet konden worden voor de Olympische spelen. Veel plezier en succes de komende dagen en nieuwsgierig naar jullie volgende berichten. Veel liefs Berdi.

• 04 Augustus 2008 - 05:09

Julie En Kids:

Erg leuk om jullie blog te volgen, en de foto's zijn geweldig. Wensen jullie nog een super fijne tijd en een goede reis terug.

• 05 Augustus 2008 - 09:20

Jose:

Mooi hoor al die foto's en jouw verhalen.... Jammer dat je geen foto's hebt gemaakt van je vader toen hij alles paste, hadden wij ook wel willen zien.......
    Het is al indrukwekkend om via de foto's te zien wat jullie allemaal aan indrukken binnen krijgen, geniet er maar van en zet hem nog op....
    groetjes Jose

• 05 Augustus 2008 - 09:41

Irene :

he Kitty en Paul
    zo te zien hebben jullie het het daar goed

zo te zien op te foto's hebben jullie sprrrr mooie dingen gezien

en was het eten lekker?

en hebben jullie het goed naar jullie zin ?

verder heb ik niet zo veel te vragen of te vertellen.

nog heel veel plezier en ik hoop voor jullie dat het weer mooi blijft

de groetjes van irene