2e wandeling de murendag! - Reisverslag uit Beijing, China van Bart Scholte - WaarBenJij.nu 2e wandeling de murendag! - Reisverslag uit Beijing, China van Bart Scholte - WaarBenJij.nu

2e wandeling de murendag!

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Bart

31 Juli 2008 | China, Beijing

Hallo iedereen,

Vandaag donderdag 31 juli was de wandeling over de Chinese muur!! Het was echt erg leuk en zeer bijzonder!

We moesten eerst vroeg opstaan want we moesten om 5 uur ontbijten! Daarna hebben we ongeveer 3 uur gereden om bij de muur te komen. Toen gingen we 6 km wandelen. Het was flink dalen en dan weer omhoog. De traptreden waren ook ongelijk. Het was vochtig weer en bewolkt dus heerlijk weer om op de muur te wandelen. Alleen het jammere was dat we soms regen hadden! Dus dan liep iedereen ongeveer met een paraplu!! De omgeving was echt super mooi op de muur! Hele mooie uitzichten en het was echt heel bijzonder om er op te lopen!

Tijdens de wandeling kwamen we een ezel tegen die van een boer was. Maar die zat vast aan een ketting! Maar die ezel die liep hele tijd rondjes te draaien en bokken als iemand dichtbij kwam! Dus dat vond ik best wel eng en papa wilde dat ik met die ezel op de foto ging. Dus iedereen grapjes maken van spring erop ofzo. Echt leuk! Maar toen papa de foto maakt draaide de ezel zich precies om nou toen lag iedereen helemaal gelijk in een deuk.! Die foto komt denk ik door mijn vader nog wel op de site!

Bij de binnenkomst was het heel erg leuk. Wij liepen midden in de groep dus ze waren daar een feestje aan het bouwen, als je binnenkwam moest je door een rij van poortjes van mensen lopen erg leuk! En daarna kregen we een t-shirt en een tasje en de lunch. Toen iedereen binnen was gingen we weer terug naar het hotel! Weer 3 uur ongeveer in de bus! Toen gingen we daar nog een stukje over de muur lopen. Dat was wel grappig want we wisten helemaal niet dat dat kon! Dat was nog iets van 8 km. Daarna omdat de stadswandeling rondom de muur niet door ging, liepen we dus bij het hotel en daarna werd er een feestje gebouwd op het hotelplein, dat werd toen de Wedren genoemd erg leuk!

We kregen bonnen om een consumptie te kopen. Dat was sprite,cola,wijn of bier. Mijn vader had Cola en ik had Bier. Maar Bier is hier een flesje 600 ml. En dit bier was best wel lekker! Toen het keihard begon te regenen gingen we douchen en toen dineren. Daarna gingen we beetje rusten op onze kamer en slapen!

Deze dag was echt heel leuk en de moeite waard! Dat kunnen jullie nog aan de foto's zien als mijn pa dat klaar heeft!

Er is een foto van mij gemaakt door de gene die de walkchallenge site bij houd, bij de binnenkomst van de wandeling dus jullie kunnen daarvoor op www.walkchallenge.nl kijken. Ik had dat gehoord en ben zelf gaan kijken en ik sta er inderdaad op.