Vrije dag,woensdag 30 juli - Reisverslag uit Beijing, China van Bart Scholte - WaarBenJij.nu Vrije dag,woensdag 30 juli - Reisverslag uit Beijing, China van Bart Scholte - WaarBenJij.nu

Vrije dag,woensdag 30 juli

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Bart

30 Juli 2008 | China, Beijing

hallo iedereen,

Nu hebben we weer eindelijk tijd om het weblog bij te werken!! ik heb eindelijk een computer kunnen veroveren. En mijn vader ook dus nu kunnen we twee dingen tegelijk doen!! Dus dat is wel erg handig! Dan gaat het wat sneller!!

Afgelopen woensdag hadden we net 1 nacht in dit hotel geslapen! We blijven nu steeds in dit hotel! Het is een erg groot hotel en best wel mooi!! Maar het is niet zo heel erg gezellig. Om je te vermaken, ookal zijn er genoeg activiteiten! Je raakt iedereen hier kwijt zoo groot is het. En we zitten minstens anderhalf uur rijden van Beijing af dus dat is ook wel jammer.

Maar afgelopen woensdag kregen wij eerst een rondleiding door het hotel. Van muur tot muur is het hotel 5 km heb ik begrepen. Dus dat is best wel groot het duurde ook tot half 1. Toen wilden we gaan lunchen. Maar we wisten nog niet dat dat in de kelder van het hotel kon. Dus gingen we naar het restaurant op het hotelsplein. Samen met Richard en Ferdinand. Dat was best gezellig. Alleen we kregen niet alles wat we besteld hadden maarja dat maakt niet uit. Het koste uiteindelijk ongeveer 5 euro om met zijn vieren te eten! Dus dat is echt goedkoop! Probeer dat maar is in Nederland! Verder hebben we gewoon wat rondgeslenterd over het hotelsplein. We hebben ook een aantal waterflessen van 2 yuan gekocht die nu alweer op zijn haha! 2 yuan is 0,20 eurocent! Je moet het door 10 delen.

En 's avonds hebben we een bijeenkomst gehad. Over de wandeling van de volgende dag. Over hoe dat zou gaan en nog nodigie mededelingen gekregen. Toen bleek dat de regering van China volgende week de wandeling op de Chinese muur wilde cancelen. Dus dat die niet door ging maar toen zeiden ze dus dat de wandeling Morgen was (donderdag). Dus iedereen helemaal blij. Ze hebben die twee wandelingen omgedraaid. We zouden eerst 6 km met flinke bergen op en af en traptreden op de muur lopen dat was echt erg bijzonder! En daarna zouden we nog over de muur van ons hotel lopen dat was ook erg bijzonder! Daarna kregen we van Inge Janssen nog een presentatie over de muur. Dat was ook erg leuk. Daarna hadden we nog wat gedronken met Esther en Bert. Dat was erg gezellig. We gingen een soort piknicken in het hotel! Was erg leuk. En daarna gingen we weer slapen en moesten om 5 uur al ontbijten om op tijd klaar te zijn voor de wandeling op de muur!

Groetjes,

Kitty en Paul