28 & 29 Juli: Xi'an, Het Terracottaleger - Reisverslag uit Peking, China van Bart Scholte - WaarBenJij.nu 28 & 29 Juli: Xi'an, Het Terracottaleger - Reisverslag uit Peking, China van Bart Scholte - WaarBenJij.nu

28 & 29 Juli: Xi'an, Het Terracottaleger

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Bart

30 Juli 2008 | China, Peking

hallo iedereen,

hier tikken wij vandaag nog een bericht over de afgelopen 2 dagen in Xian. Zoals ik net al zei lopen we een beetje achter.

Het begon zo wij moesten maandag ochtend om 4 uur opstaan. We hadden vroeg ontbijt. En vertrokken om half 7 naar het vliegveld. Toen we waren ingecheckt moesten we nog een hele tijd wachten. Toen we daar eindelijk aangekomen waren gingen we nog een uurtje rijden naar het museum van het terracottaleger. Daar waren wij uiteindelijk om 1 uur s'middags. Daar bleven we tot 4 uur. Het was een heel erg mooi en interessant museum. Er waren heel erg veel beelden. Je kon er alleen schuin naar kijken vanaf boven. Dus dat was wel jammer. Maar we hebben mooie foto's. Er waren 3 hele grote hallen en er was 1 museum. De hallen hebben we allemaal gezien dat was erg mooi. En het museum helaas niet! Maar anderen zeggen dat dat toch niet zo leuk was. Verder hebben we ook nog een film gezien in het museum over de vernieling van beelden. Daarna moesten we nog een tijd rijden naar het hotel. Dat was een best wel mooi hotel! Je kon wel merken dat we daar met minder mensen zaten als eerst.

De volgende dag moesten we om kwart voor 7 op. En gingen om half 8 ontbijten en reden daar om 8 uur weg. Toen kregen we eerst nog een aantal excursies. We gingen eerst naar de muur. Toen gingen we daar naar het uitzicht kijken en daarna hebben we nog een stukje daarop gefietst. Dat was een tandem ik zat voorop dus ik kon bepalen hoe hard we gingen! echt heel erg leuk, want mijn vader vond dat ik veel te hard ging. Toen we terug kwamen in de bus werden er grapjes gemaakt van ja je vader kon je niet inhalen echt erg grappig! Toen gingen we naar het History Museum. Dat was best wel interessant maar wel erg veel potten. En er stonden terracottabeelden. Daarna hebben wij geluncht. Toen gingen we naar een jade museum en waar het gemaakt werd. Dat was erg interessant! En als laatste gingen we de Pagode bekijken! Dat was ook erg interessant alleen het was jammer dat we daar maar kort waren.

Toen gingen we naar het vliegveld toe! De groep was gescheiden in 2 vluchten wij waren in de tweede vlucht. Het was een groepscheckin dus de koffers en onze tas waren er al eerder heen gegaan. Toen moest iedereen kijken of zijn of haar koffer er nog voor de balie stond en dat stond die van ons. Toen die door de scan was gegaan moest onze tas open. Er werd in onze toilettassen gekeken en daarna zeiden ze het is oke. Mochten we hem zelf weer inpakken. Dus dat vond ik wel stom! Gelukkig hoefden we niks weg te doen!

Terwijl we aan het wachten waren dachten we een kopje thee en koffie te nemen op het vliegveld. Mijn vader had mij rozenthee aangesmeerd dus dat koos ik toen. Toen kreeg ik een kop thee met echte roosjes erin best grappig! Dat rook erg lekker. Daar hebben we 1 foto van. Toen kregen we de rekening. dat was 116 yuan. Om het om te rekenen naar euro's moet je delen door 10 dus ik zeg zo gelijk tegen mijn vader pap dat is dan 11,60 euro. hij kon het eerst niet geloven maar het was dus verschrikkelijk duur!

Toen we aangekomen waren in Beijing moesten we nog naar ons hotel dat ligt net buiten Beijing! Dat was nog anderhalf uur rijden met de bus. En toen hadden we nog een diner. Maar dat was helaas al koud en er was al best veel op. Maar het was wel lekker! We zitten nu in een heel mooi hotel!

S'avonds kwamen we er achter dat er buiten een toneelvoorstelling was!
Dat was best wel leuk! Er waren een hele hoop optredens. Daar hebben we helaas geen foto's van omdat wij die in de hotelkamer hadden laten liggen. Dus uiteindelijk lagen wij pas om 12 uur in bed! best wel laat!

Maar jullie kunnen op www.walkchallenge.nl kijken voor alle foto's van de organisatie maar die zijn dus van iedereen!

Groetjes,

Kitty en Paul

• 01 Augustus 2008 - 14:11

Marjan:

Waar is die foto van de rozenthee. Die moet wel heel bijzonder geweest zijn. Heb je hem durven opdrinken? Ik ben wel benieuwd hoe het smaakte.

De muur waar je met de excursie naar toe bent geweest, is dat 'de muur'? Het lijkt me heel indrukwekkend wat jullie allemaal in Xi'an hebben gezien, maar wel jammer dat je niet zoveel tijd had om alles goed te bekijken.

Leuke foto, met die twee wachters. Ze lijken toch behoorlijk lang als ze zo naast jou staan. En voorzichtig met je vader op de fiets, hè.

Groetjes, mama

• 01 Augustus 2008 - 20:54

Robin:

Hee Lieverd,

Dat klinkt allemaal als een lekker vol programma, maar wel een hele hoop leuke dingen:D
    Die Rozenthee wil ik inderdaad ook wel eens zien!

Ik ben erg benieuwd wat jullie allemaal voor een leuke en interessante dingen meemaken in Beijing, dus Update dit weblogje maar gauw;)
    van Groetjes van het hele gezin vanuit Spanje!

Robin

• 02 Augustus 2008 - 15:30

Paul:

Op speciaal verzoek van alle fans stat de Rozenthee er nu bij!

• 02 Augustus 2008 - 16:07

Kitty:

hee iederen,

ja die rozenthee was erg lekker! En nu staat de foto er ook op!! Robin check jij nog even je gewone mail?

xx Kitty