De eerste wandeling in Dalian! - Reisverslag uit Beijing, China van Bart Scholte - WaarBenJij.nu De eerste wandeling in Dalian! - Reisverslag uit Beijing, China van Bart Scholte - WaarBenJij.nu

De eerste wandeling in Dalian!

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Bart

27 Juli 2008 | China, Beijing

Hallo iedereen,

We hebben er nu alweer een paar dagen opzitten. En we lopen een beetje achter met het weblog. Dat komt doordat we een druk progamma hebben en er best wel weinig computers zijn. Afgelopen zondag, 27 juli hebben we de eerste wandeling gehad. Dat was 25km. Het was best wel zwaar. Maar het is ons gelukt!! De gevoelstemperatuur was ongeveer 35 graden. En het was zwaar benauwd. We hebben heel erg rustig gelopen, en waren om half 4 pas klaar.

We moesten in de ochtend heel erg vroeg opstaan. We hadden om half 6 ons ontbijt. En wezijn begonnen met lopen om 8 uur. Daarvoor was er nog een openingsceremonie. Daar waren ook opblaaspoppen bij. Later kwamen we er achter dat er mensen in zaten.

De wandeltocht was echt heel erg mooi. We hadden heel veel bergen dus veel op en af. Dat was best wel zwaar want soms liep je alleen maar in de zon. Dat was toen stikheet! Als er dan schaduwplekjes waren gingen mensen daar inzitten en vooral op de bankjes, die waren soms ineens alleen maar door Nederlanders bezet! We hebben ook een tijd achter een groep gelopen die aan het zingen waren. En dan keken die Chinezen echt om van okee, en kwamen niet meer bij van het lachen! Dat was erg leuk om te zien!

De route was in het begin goed aangegeven, maar op het eind minder. Het was erg leuk dat dan de politieagenten wisten waar we naar toe moesten. Verder hebben we hele mooie uitzichten gezien. Daar komen vast nog foto's van op de site. Daar is mijn vader al druk mee bezig! Dat gaat best langzaam en het kost veel tijd doordat de computers best wel langzaam zijn.

Met de lunch tijdens de wandeling kreeg iedereen een pakket. Van een broodje met een soort worst. En een hamburger met een blikje cola en een appel. Tijdens de wandeling konden we ook veel water krijgen. We hadden dat van te voren ook al ingeslagen. Uiteindelijk hadden we 8 flesjes van 600 ml. Uiteindelijk liep mijn vader met 4 flesjes te sjouwen in de rugzak en we hadden allebei onze eigen bidon ook nog. Dus hij had wel wat te sjouwen haha! En we hebben samen alles uiteindelijk helemaal opgedronken.

De binnenkomst was eerder dan we dachten, op het plein. Toen we binnen waren gekomen kregen we een speldje en een stempel in ons wandelpaspoort. We kregen ook een zak met een t-shirt en een pet, ook nog twee blikjes bier.

toen savonds hadden we weer een heerlijk diner.

Groetjes,

Kitty en Paul

• 01 Augustus 2008 - 11:37

Oma:

uitgezonderd het vieze kippepootje heb ik het idee dat jullie lekkerder eten dan tijdens de laatste vierdaagse in het hotel in Nijmegen.Julie worden goed verwendm met t-shirts,petjes en
    waterplaatsen.Groetjes van Opa en Oma