De eerste paar dagen - Reisverslag uit Dalian, China van Bart Scholte - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Dalian, China van Bart Scholte - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Bart

26 Juli 2008 | China, Dalian

Hallo iedereen,

Hier een bericht van ons uit het verre verre China!! Onze reis is goed verlopen. Eerst pakten we het vliegtuig op Schiphol naar Wenen. Toen hebben we daar met onze groep een trip gehad. Dat was heel erg leuk:)! toen s'avonds gingen we naar Beijing vliegen. Dat was ook goed gegaan. We hebben allebei maar heel even geslapen in het vliegtuig. Het eten wat we kregen was best wel lekker. We kwamen op Chinese tijd om 11.45 aan op Beijing airport. Toen we daar aankwamen hoefden we eigenlijk alleen maar mensen te volgen met een Oad reizen trui of een Oad vlag. Dus best wel lui, Haha! Toen we daar op de koffers stonden te wachten bleek dat van 1 iemand de koffer niet was aangekomen. Maar ik heb gehoord dat die koffer gelukkig alweer is gevonden. Daarna volgen we door naar Dalian. Toen werden we eerst naar de plek gebracht van de departures. Toen werden we ingecheckt als groep. Daarna toen we door de douane moesten gaan, werd er gezegd dat iedereen zijn aansteker moest inleveren, want dat mocht absoluut niet mee. Maar ze deden verder ook nog best wel moeilijk op het vliegveld, want heel veel mensen moesten hun gezegelde geurtjes of andere vloeistoffen wat ze hadden gekocht op het vliegveld in Wenen of in Beijing inleveren. Ik moest ook wat inleveren helaas! Dat was mijn handzeep zonder water. Maar gelukkig hebben we nog twee pakjes met doekjes. Maar ik vond dat niet leuk ik was erna helemaal pissig! Verder toen we in Dalian aankwamen werden we helemaal welkom geheten in het hotel. Er staat boven de ingang welkom Walk Challenge China mensen uit Nederland. (alleen dan wel in het engels!) we zitten in ons hotel in de Noord toren op de 10e verdieping. Hij is erg mooi! Een erg mooi toilet, die je billen kunnen wassen. (Maar dat gebruiken we niet!!) En het zijn eenpersoonsbedden die heel lekker breed zijn! We hebben vanacht heerlijk geslapen en moesten vanochtend weer vroeg op. We gingen om half 9 al op excursie die heette bezienswaardigeheden van Dalian. Toen gingen we eerst met de bus door Dalian rijden. En toen gingen we naar het Modern Museum. Toen kregen we allemaal verhalen over de geschiedenis. Daarna gingen we naar het Xingzei plein Dat was een soort boek dat opgengeslagen is. Dat was best wel groot en het lag aan de zee. Toen stonden we midden op het plein een beetje rond te kijken. En toen vroeg een volwassen man aan mijn vader en mij mogen we met u op de foto? Dus toen zeiden we ja. Toen diegene was geweest Kwamen erna nog 4. Toen later vroeg een jongen nog aan mij of die met mij op de foto mocht. nou dat mocht wel. Alleen daar hebben we zelf geen foto van. Daarna zijn we naar deNoordbrug gegaan, waar we een stukje overheen hebben gewandeld. Dat is onze startplaats voor morgen! Daarna gingen we lunchen in een best wel luxe restaurant, waar we vis kregen. Maar je kon zelf opscheppen dus ik heb overal maar wat tussenuitgepakt en ik heb geen vis gegeten. Toen hebben we nog een toren beklommen, Dat was een heel erg mooi uitzicht. Als laatste hebben we nog door twee straatjes gelopen met wat kraampjes. Dat was ook erg leuk! In een straat zat een heel klein beestje een heel erg hard geluid te maken, Dat was best wel grappig. Toen we terug kwamen in het hotel gingen we eerst naar onze hotelkamer en erna dineren. De burgemeester kwam eten. Dat was best wel bijzonder en leuk, dus er waren een heleboel praatjes enzo. Toen daarna zijn we met Esther een reisgenote van de groep Lavendel(waar wij ook inzitten) een stukje buiten in de stad gaan lopen.Toen kwamen we in een soort Makro, ze verhochten er van alles. Toen hebben we een zakje M&ms gekocht en 4 flesjes water voor morgen. En daarna zijn we hierheen gegaan. Dit was een verslag van al onze gebeurtenissen tot nu toe in China
Morgen gaan we een wandeling van 25km maken in Dalian. En het was hier vandaag 30 graden ongeveer en dat zal het morgen ook zijn. We moeten morgen om 6 uur al ontbijten. Dus we mogen lekker vroeg op! We gaan zodadelijk maar eens slapen. Bij jullie is het nu natuurlijk nog volop dag!

En ik was blij dat ik het hele jaar nog niet door een mug ben gestoken maar nu tijdens dit tikken ben ik lek gestoken door de muggen.

Nou wij zetten er nu nog foto's op en laten snel weer wat van ons horen! De groetjes aan iedereen vanuit het VERRE VERRE CHINA!!

Groetjes,

Kitty En Paul

  • 27 Juli 2008 - 06:37

    Marjan:

    Hoi Kitty en Paul,

    leuk om van jullie te horen. Jullie hebben dus een echte VIP-ontvangst gehad! Geen last van de jetlag met al die activeiten?
    Ik mis wel de foto's bij het verhaal. Is het toch niet gelukt om die erop te zetten?
    Ik ben benieuwd om te horen hoe het wandelen is gegaan vandaag. En dan morgen al weer naar de volgende bestemming (let op wat je meeneemt in je handbagage, haha).

    Groetjes, Marjan

  • 28 Juli 2008 - 09:41

    Wil:

    nou jullie hebben al veel beleefd! Ik hoop niet dat je veel last van de muggensteken hebt. Groetjes voor beiden en ik wacht jullie volgende avonturen af,

  • 29 Juli 2008 - 10:40

    Berdi:

    Hoi Kitty en Paul,

    Hoe zijn de eerste wandeldagen verlopen? Hopelijk geen blaren en niet te veel last van de warmte gehad. Leuk kom jullie berichten te lezen. Ik heb jullie afgelopen zaterdag een sms gestuurd. Ik ben benieuwd of die is aangekomen. Van een vriendin die in Shanhai woont hoorde ik dat de mail niet allemaal verzonden wordt of aankomt. Zij denkt dat dat met de komende Olympische Spelen verband houdt. Alle berichten die het land in en uit gaan schijnen te worden gecontroleerd. Leuke foto's en een schitterend uitzicht. Ben je eindelijk een grote meid denk in naast al die chinese jongens die met je op de foto willen, hoe voelt dat? Wij zijn afgelopen nacht teruggekomen van vakantie. We hebben een leuke vakantie gehad. Lees jullie volgende berichten wel weer. Veel plezier. Lieve groetjes uit Uden.

  • 29 Juli 2008 - 16:37

    Marlies En Merel:

    Hey kitty en paul.
    1e belangrijke vraag. hen je je haar kort geknipt?
    Verder klinkt het wel goed daar in China, maar het lijken wel allemaal bejaarden aan tafel Zit er niet nog iets interessants tussen. O, nee je hebt een vriendje, (wordt mij vriendelijk ingefluisterd) Liefs, je kleffe tante en nichtje (Het is hier nm ook warm.)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

deel 1 :Paul en Kitty gaan naar China! Wandelen, ook! deel 2: Paul en Bart beginnen een rondreis door de oostkust van Amerika. deel 3: Bart op weg naar Zuid-Afrika

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 7694

Voorgaande reizen:

12 Juli 2019 - 22 Augustus 2019

Bart naar Zuid-Afrika

28 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Bart en Paul naar Amerika

04 Mei 2011 - 08 Mei 2011

Madrid voorjaar 2011

24 Juli 2008 - 24 Augustus 2008

Walk Challenge China 2008

Landen bezocht: