2e dag Washington - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bart Scholte - WaarBenJij.nu 2e dag Washington - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bart Scholte - WaarBenJij.nu

2e dag Washington

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

03 Augustus 2015 | Verenigde Staten, New York

We zijn de dag begonnen door naar Dunkin' Donuts te gaan en daar te ontbijten. Daarna gingen we uitzoeken hoe het met de fietsen werkte. Dat kregen we vrij snel door dus hadden we fietsen gehuurd en zijn we naar the Martin Luther King monument geweest. Ik vond dat dat een erg mooi ontwerp had en ook een mooi beeld van Martin Luther king. Daarna zijn we doorgelopen naar het Roosevelt monument. Dat was heel groot en leuk om te zien. Het was ook een mooi monument en gaf hem in meerdere levensfases weer en bijzondere teksten van hem waren aan de muur geschreven. Daarna hebben we even een hot dog gegeten en opnieuw fietsen gehuurd. We zijn toen ook nog naar het Jefferson monument gezien, het monument zelf vond ik niet geweldig, maar de plak waar het lag was wel mooi. Zo had je mooi uitzicht op het Washington monument. We zijn daarna naar Capital hill geweest waar we een uur over fietsten, omdat we geen fietsrek konden vinden. Capital Hill dat is het parlement, en daar hebben we een rondleiding gedaan, maar dat was niet geweldig want we kregen maar een klein stukje te zien. Het enige leuke was de Bibliotheek, want dat gebouw was heel erg mooi en mooi versierd. Daarna zijn we nog even gaan fietsen en vonden we de FBI en toen zijn we gaan eten en naar het hotel gegaan.

• 04 Augustus 2015 - 20:50

Marjan:

Het lijkt wel alsof Washington alleen uit monumenten bestaat.... Wel bijzonder om dat allemaal te zien. Was dit ook jullie plan voor Washington? Papa hoeft niet perse naar een of ander museum. Of is dat de groepsdruk?
    Jammer dat je van het parlement maar een klein stukje mocht zien.
    Het Witte Huis was helemaal verboden terrein, of is er een deel waar je als gewone niet vooraangemelde toerist wel in kunt?
    En dat eten van jullie. Dunkins Donut, hot dog, ... Lukt het een beetje om toch nog gezond te doen of is het juist heerlijk je hieraan over te geven.

Nog veel plezier in Washington en veel mooie dingen.

Groetjes, mama